Bestel bij:
Dejongsteven@gmail.com
  • 07
    feb
    2019

    ‘Buitentijd’, advertorials voor in je backpack

    ‘Buitentijd’, advertorials voor in je backpack
    NRC, 7 februari 2019

    Winterkampeerders, opgelet: neem je besneeuwde schoenen ’s nachts mee in je slaapzak. Dat voorkomt dat je je voeten de volgende ochtend in ijsklompen moet steken. Aldus luidt een van de vele ‘buitenhacks’ in het nieuwe reclametijdschrift van Bever, Buitentijd genaamd.

    Deze winter verspreidde de outdoorketen het eerste nummer via de eigen winkels en als extraatje bij bestellingen in de webshop. Maar wat de printoplage tot het ongekende aantal van 450.000 exemplaren bracht, was de verspreiding via de kantines van sportclubs en leestafels van cafés. Iedere vier maanden een nieuw nummer, met reisverhalen toegespitst op het seizoen. „Mensen motiveren naar buiten te gaan”, blogde de redactie over de missie. Mét onze musthave-spullen, als stille boodschap. Bij ieder stuk daarom een plaatje van een wandelschoen, sneeuwbril, rugzak of skibroek.

    Lees verder op nrc.nl

Over de auteur

Steven de Jong (1981) is opinieredacteur van NRC Handelsblad. Op deze site kunt u zijn artikelen uit de periode 2001-heden lezen. Artikelen voor 2007 zijn geschreven voor andere media. Zie ook de rubrieken Boeken, Fictie (korte verhalen), Onderzoek, Freelance en Blog.
E-mail: dejongsteven@gmail.com
  • Volg Steven de Jong op Twitter!
  • Volg Steven de Jong op LinkedIn!